Blodigt nyår *varning* bilder finns

God morgon världen!

 Ligger nyvaken i min säng o kände genast hur det började klia i alla 10 fingertopparna ..blogg time!!
 Som ni ser på min rubrik tänkte ja berätta för er om mitt nyår som inte blev riktigt som planerat.
Dagen började med att jag och min sambo och våra grannar (som vi firade nyår med)   tog oss en biltur för att fara till Ö&B för att köpa oss massor med skräpmat o mkt annat roligt serpentiner osv=)... när vi kom hem börja stressen hinna ikapp mig som vanligt så typisgt mig att va stressad i onödan men nu kände ja faktsigt att nu är det så himla mkt att göra. Vi hade bestämmt oss för att laga fläskfile som vi hade lagt i en god marinad för attt sen steka och hasselbackpotatis med brunsås och en saftig färgglad sallad. grannarna kom ner lite tidigare för att hjälpa oss med maten. Jag och madde stog för maten o pojkarna gjorde 2 galet goda bolar en med alkohol o en alkoholfri . Maten vad serverad drinkarna va klara vi satte oss och hade en väldigt trevlig middagsstund maten vad så himla god alla va mätta och belåtna. När maten hade smält i våra magar så gick grabbarna ut på balkongen för att njuta av sina cigarrer (avskyr rökning)..medans jag och Madde plockade undan och även dom har en 3 årig son så barna va juh givetvis med och firade nyår:) Men iaf pojkarna står på balkongen och jag i vanlig ordning får iden att skrämma dom jag ÄLSKAR att skrämmas får som en skön kick nä ja ser hur offren hoppar till av rädsla;P.. men den här gången vad det inte bara dom som blev rädda utan även jag själv eller kanska ska säga skräckslagem? jag smyger fram till ett fönster *nästan kryper* för dom på balkongen inte ska se mig.. när ja kommer fram till fönstret reser jag migg väldigt hastigt och för i väg handen mot en snabb fart mot fönsterrutan allt gick så fort hela min hand och arm flög igenom 1 ruta till och med 2 rutor och ni kan juh gissa om killarna på balkongen blev rädda!?! jag tordde inte mina ögon jag skulle juh bara knacka på för att skrämma dom?!? inte förstöra fönstret o förstöra hela min arm.. för det va det ja gjorde när ja drar ut armen genom dom 2 sprängda rutorna ser ja hur blodet (utan att överdriva) SPRUTAR åt alla håll o kanter jag skriker till alla ring ambulansen ring ambulansen för när ja tittar på mina 2 stora sår trode ja inte mina ögon den va nog det sjukaste jag sett som på film! man såg muskel och pulsården det sjuka va jag va i ett sont chock tillstånd att ja inte kände någon smärta madde som va underskötare visste presis vad hon skulle göra lyft upp armen högt och dra åt 2 stora strumpor åt såren för att stoppa blödningen   jag satt på huk  o bara repterade för alla ja vill inte dö ja vill  inte dö jag jag älskar min sambo och sån jag kan inte lämna dom mina vänner försöker lugna ner mig och det går inte så bra men när min son kommer in i köket och ser mig sitta där med blod överallt så såg man att han bara som 2 åring förstog att något hemskt hade hänt och då slog det mig jag moste samla mig jag moste ta det lungt för min son skull det va han som gjorde att ja kunde lugna ner mig Ambulansen kommer väldigt fort bara på 4 min.. madde följer med mig till sjukan för min sambo blir svimfärdig när det har med sår o blod att göra.   När vi kommer till akuten så får vi hjälp ganska snabbt men det tog lång tid för doktorerna att bedömma vad dom skulle göra om dom bara skulle sy ihop eller operar mig men som tur va behövdes det bara sys det va ingen vacker syn och det tog tid det blev 43 stygn och jag och madde fick fira 12 slaget på akuten inte så roligt men inget jag hade i tankarna då jag ville bara bli bra i armen. Får fullt med morfin o bedövning  under tiden dom sydde ihop och man blev juh genast en pajas efter dom doserna när vi va redo att komma hem va de soffan som gällde.  I dag va det precis 2 veckor sen detta hände så i dag ska ja faktsigt till vårdcentralen för att ta bort alla stygn det kännns underbart har varit så rörelse hindrar kunde inte laga mat inte bära min son varken städa eller diska och  tro det eller ej men jag älskar att pyssla o göra i ordning hemma så de va en plåga för mig o öven att inte kunna lyfta min underbara son upp i famnen:( men som sagt i dag ryker stygnen o jag kan köra på som vanligt igen *jippie*OCH jag ville av hela mitt hjärta tack mina vänner som hjälpte mig speciellt madde hade hon inte varit där och hjälpt mig så VET jag att jag hade förblödit.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0